23 Mayıs 2013 Perşembe

Kenwood TM-D710 + GPS + Bluetooth + Android

Yeni oyuncağım; Kenwood TM-D710...



Kenwood TM-D710 'un özelliklerine diyeceğim yok. Ama üzerinde dahili gps olmaması biraz canımı sıktı açıkçası. Bu hali ile TM-D710 APRS üzerinden sadece elle girdiğiniz pozisyon bilgilerini gönderebiliyor. Sabit istasyonlar için sorun yok belki ama ben telsizi aracımda da kullanacağım için bir gps modülü takmak istedim. İnternette bir kaç yerde TM-D710 'u çeşitli navigasyon cihazlarıyla birlikte kullanıldığını görmüştüm. Hazır telsizle uğraşıyorken bununda bir çözüm yolunu aryayım istedim. Aklıma ilk gelen telsize bir bluetooth modülüde ekleyip gelen datayı cep telefonumda görebileceğim bir yazılım yapmak geldi.

Neler yapabileceğim hakkında fikir sahibi olmak için internette biraz araştırma yaptım. Aşağıdaki modül karşıma çıktı. Temiz bir çözüm olmuş. Yapmak kolay fakat telsiz üzerinde biraz fazla yer kaplıyor gibi.


Kafayı bu haliyle aracıma takabileceğim yeterli yer olmadığı için gps i kafa içerisine takmaya karar verdim. En azından kafanın içerisine bir bakmak istedim :)



Kafanın arkasındaki iki vida sökülünce kafa kolaylıkla açılıyor.

(Bundan sonrasında service manual 'e ihtiyacınız olacak: https://www.dropbox.com/s/dtj1kjw3b57z85q/SEVICE_MANUAL_tm-d710-s-m.pdf)

Service manuali incelediğimde gördüm ki TM-D710 içindeki entegreler ise 5V ile çalışıyor. Kullanacağım gps modülü ise 3.3V. Bu yüzden yaptığım devreye gps ve bluetooth için 3.3V regülatör koydum. Bluetooth modülünün Rx ucuna 5V'u 3.3V'a indirsin diye 2 direnç ile gerilim bölücü yaptım. Gps'in Tx ucu entegrenin receive ucuna gideceği için buraya gerilim bölücü yapmaya gerek yok.




Devrenin beslemesini IC6'nın çıkışından aldım. GPS'in Tx ucunu IC23'ün 5. bacağına bağlı direncin diğer ucuna bağladım. Bluetooth'un receive ucunu da IC23'ün 4. bacağındaki dirençten aldım.






IC8 ve devrenin on off bağlantısı



Bluetooth ve gps için yaptığım devre. 









ve sonuç...




Sonrasında aracımla ufak bir tur attım. aprs.fi üzerindeki data da böyle. 

Sıra cep telefonu için yazılım yapmaya geldi fakat burada da Aprsdroid yazılımı imdadıma yetişti. Aprsdroid içerisine benim yapmayı planladığım yazılımı yapmışlar bu sebeple yazılım yapmaktan vazgeçtim ve aprsdroidi kullanmaya karar verdim. 

Aprsdroid:

Aprs datalarını cep telefonumuzdan offline harita üzerinde izlemek için http://aprsdroid.org/download/builds/ adresinden telefonunuza aprsdroid programının en güncel OSM uzantılı dosyasını indirin ve kurun.


 Ardından ftp://ftp.mapsforge.org/maps/europe/ adresinden turkey.map dosyasını telefonunuzun sdcard0 konumuna kopyalayın ve adını aprsdroid.map olarak değiştirin.

Aprsdroid ayarları: 

Aprsdroid ekranı açıldığında menü tuşuna basıp "Diğer" butonuna basın. Ardından "Tercihler"'i seçin. Burada çağrı işaretinizi, aprs-is kayıt numaranızı girin. Eğer henüz kayıt numaranız yoksa "APRS kayıt numarası iste" seçeneği ile gideceğiniz web sayfasından kayıt olabilirsiniz. Buradan cevap gelmesi bir iki günü buluyor. 



Diğer kendinize özel ayarlarıda yaptıktan sonra "APRS Bağlantısı" başlığı altında bulunan "Bağlantı Protokolü" ne dokunun. Burada "Kenwood GPS Port" 'u seçin.  Sonra "Bağlantı Tercihleri" altında "Bluetooth ayarları" menüsünden bluetoothunuzu açarak telsize bağlı bluetooth cihazını eşleştirin. Buradan geri gelerek "TNC Bluetooth cihaz" menüsünden bluetooth unuzu seçin ve menülerden çıkın. Bundan sonra cep telefonunuzda telsizinizden gelen aprs datalarının karşılığında simgeleri göreceksiniz. 



Aprsdroid için telsizde yapacağınız ayarlar: 

Menü 602

Menü 603


Keyifle kullanmanız dileğiyle. 73...

9 yorum:

  1. tek kelime ile helal olsun eline sağlık... Resmen mühendislik yapmışsın...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Mahmut Bey.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel çalışma olmuş, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Güzel ve ilginç bir çalışma, denemek isterim.. Tebrikler, de TA1DX, 73!

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Selim Bey,
    Güzel bir çalışma olmuş. 710 nun tasarım eksiği tamamlanmış oldu.
    Bende uzun zamandır 710 almak istiyordum ama bu eksiği için içimden gelmiyordu.
    Bu çalışmayı görünce bende bir tane aldım. Şimdi benzer çalışmayı sadece GPS modülü ekranın içine yerleştirmek istiyorum. GPS modülü deniz elektronikte buldum. Ama arkasında beslemeyle alakalı komponetler var. Sizin kullandığınızda yok. Bu konuda açıklama rica edebilir miyim ? Ellerinize sağlık. de TA5FW, 73!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Korhan Bey,

      olcerselim@gmail.com adresine elinizdeki gps'in fotoğraflarını gönderirseniz yardımcı olmaya çalışırım. Teşekkürler,

      73
      TA1ISO

      Sil
  6. selim bey çok başarılı olmuş elinize sağlık.bende de aynı model var ama ben bu işlerden anlamam yaptırmak istesem kime yaptırabilirim
    cenkozler@hotmail.com

    YanıtlaSil
  7. Selim bey kolay gelsin.ben ta3ct.seyfettin..erdek..tm d710 un türkçe kılavuzunu nerden edinebilirim..selamlar.

    YanıtlaSil
  8. ashokz titanium - iGaming solutions - iTanium.com
    In-depth tutorial on the titanium max trimmer use of the following 3D models in the iGaming chi titanium flat iron industry: An original model titanium bike frame (Model 2) The original model will have three levels 4x8 sheet metal prices near me of ford edge titanium 2019

    YanıtlaSil